بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

مقدمه : 

امروزه نقش و اهمیت تبلیغات در پیشبرد اهداف سازمان ها و شرکت ها، از جمله بانک ها و بیمه ها و سازمان های پیشرو، که بر کسب سهم بیشتر از بازار مالی و تجاری تأکید دارند ، بر کسی پوشیده نیست. درواقع ، هر روز جایگاه تبلیغات در دنیای اطلاع رسانی، کسب و کار و فعالیت های ترویجی،پررنگ تر و قوی تر می شود.

براین اساس، بنگاه های اقتصادی و موسسات خدماتی و تولیدی، پیوسته در جهت اثربخش کردن تبلیغات و تنوع بخشیدن به روش های آن تلاش می کنند. در کشور ما طی سال های اخیر، توجه به تبلیغات، گسترش یافته و بانک ها ، موسسات اعتباری و بیمه ها و سایر سازمان های پیشرو ، سالانه حداقل حدود 12هزار میلیاد تومان صرف فعالیت های تبلیغاتی خود می کنند. اگر این رقم شایان توجه در مسیر صحیح و با استفاده از روش های نوین ، خلاق و اثربخش و در قالب کمپین های علمی تبلیغی، صرف نشود ، نه تنها بهره وری لازم را نخواهد داشت ، بلکه منابع مالی هنگفتی را بدون ایجاد ارزش افزوده ، هدر خواهد داد. 

بنابراین،به نظر می رسد برپایی "جشنواره برترین های تبلیغات ایران(جشنواره ملی تبلیغات)" با رویکرد انتخاب آثار فاخر ، جذاب ، اثربخش و خلاق، از یک سو به تقویت تبلیغات در ابعاد ساختاری و محتوایی کمک خواهد کرد و از سوی دیگر زمینه های مناسبی برای رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی و نیز تعامل مناسب بین آن ها و شرکت های تبلیغاتی تولید کننده اقلام تبلیغاتی به دست خواهد داد.

نکته حائز اهمیت دیگر آنکه دومین دوره جشنواره برترین های تبلیغات ایران(جشنواره ملی تبلیغات) در بخش ویژه خود، فعالیت های تبلیغاتی اقتصاد مقاومتی را به طور خاص و با توجه به سیاست-های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موردتوجه قرار داده است و به همین دلیل، امسال این رویداد طی روزهای 25-24 بهمن ماه و در آستانه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.
امید آنکه این حرکت علمی – فرهنگی و هنری، گامی ثمربخش برای اعتلای تبلیغات در کشورمان باشد.

    ‎ جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران (‏جشنواره ملی تبلیغات‏)

    
    

  • بیانیه‌ی مأموریت‌‍ 

جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران (‏جشنواره‌ی ملی تبلیغات‏) مرجعی است مستقل برای ارج نهادن به آثار برجسته‌ی تبلیغات در کشور که میراث گذشته و حال دانش و هنر و فناوری تبلیغات را برای آیندگان ثبت می‌کند. 
جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران می‌کوشد بین صاحبان صنایع و خدمات و آگهی‌دهندگان از یک سو و کانونهای تبلیغات از سوی دیگر، و رسانه‌ها به عنوان سومین عنصر تبلیغات ارتباطی برقرار سازد که در آن، توانایی‌ها و خلاقیت‌های برتر قابل‌شناسایی باشد. 
جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران درصدد است پژوهشگران و دانشجویان ممتاز دانشگاهها و آموزشگاههای کشور در زمینه‌های مرتبط با تبلیغات را شناسایی کند و مورد تقدیر قرار دهد تا از این راه ارتباطی بین صنعت و دانشگاه در زمینه‌ی تبلیغات فراهم گردد. 
جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران با برگزاری سمینارها و دوره‌ها و کارگاههای آموزشی جنبی، می‌کوشد موضوعات و دانش و فناوری و هنر تبلیغات در کشور را در حضور استادان و کارشناسان و دانشجویان کشور مطرح نماید تا گامی هر چند کوچک در ارتقای دانش و هنر تبلیغات در کشور بردارد. 

 

  • چهره‌های ماندگار تبلیغات‌‍ 

چهره‌های ماندگار جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران (‏جشنواره‌ی ملی تبلیغات‏) هر سال با نگاهی به گذشته و حال، می‌کوشذ چهره‌های پیش‌کسوت و بزرگان اثرگذار تبلیغات را به جامعه بشناساند.

 

  • شعار جشنواره‌‍ 

و اینک دومین جشنواره‌ی تبلیغات با شعار  ‌خلاقیت _ اثربخشی تبلیغات _ حق انتخاب مشتری ‌  برگزار می‌شود. 
 ‌خلاقیت ‌  
خلاقیت در دنیای تبلیغات به عنوان یک اصل بنیادی پذیرفته شده است و در همه‌ی انواع آگهی و تبلیغات وجود دارد و در بسیاری از موارد جلوه‌ی کاملاً روشن و قابل تاییدی دارد. خلاقیت منجر به تسریع در ارسال و دریافت پیام می‌شود و نیز منجر به ارتباط بهتر و مطبوع‌تر بین آگهی‌دهنده و مخاطب می‌گردد. 
 ‌اثربخشی تبلیغات ‌  
قسمت عمده‌ای از دانش و فناوری تبلیغات به‌  ‌اثربخشی ‌  مربوط می‌شود که مستقل از خلاقیت است‌. در هر برنامه‌ی تبلیغات، به ویژه در مرحله‌ی تحلیل وضعیت و پژوهش بازار دهها پارامتر و متغیر وجود دارد که هریک سهمی در افزایش اثربخشی دارند. از سوی دیگر، افزایش اثربخشی، تناسب معکوس با هزینه و یا تناسب مستقیم با کاهش هزینه‌ی کل تبلیغات دارد. دوبرابر و چند برابر کردن اثربخشی به روشهای علمی کاملاً امکان‌پذیر است مشروط بر آن که زمان کافی در دست باشد. بدیهی است که با هر دوبرابر کردن اثربخشی، هزینه‌ی کل تبلیغات نصف می‌شود. 
 ‌حق انتخاب مشتری ‌  
بخش صنایع و خدمات کشور به عنوان عنصر آگهی‌دهنده در فرآیند تبلیغات، نیاز به معیارها و مراجع مستقل دارد تا بتواند کانون تبلیغاتی مناسب خود را انتخاب کند. در برخی از بخشها، منابعی مانند رتبه‌بندی وجود دارد که با مراجعه به آنها می‌توان به انتخاب دست زد. اما در تبلیغات، رتبه‌بندی صریح و رسمی وجود ندارد. تجربیات قرن بیستم کشورهای صنعتی نشان داده است که جشنواره‌ها و جایزه‌های تبلیغات بهترین مرجع رتبه‌بندی محسوب می‌شوند.

 

  • جایگاه جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران در فرآیند تبلیغات‌‍

در فرآیند تبلیغات، چهار عنصر اساسی وجود دارد: 
 ۱ ‌. آگهی‌دهنده‌ 
 ۲ ‌. کانون تبلیغات‌ 
 ۳ ‌. رسانه‌ها 
 ۴ ‌. محیط و منابع تبلیغات‌ 
جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران جزو منابع تبلیغات در عنصر چهارم فرآیند قرار دارد. 

 

  • اهمیت جشنواره‌‍ 

از دیدگاه فردی جایزه‌ی جشنواره نوعی افتخار و ارج نهادن به خلاقیت است‌. اما تبلیغات از جمله مواردی است که باید دارای مرجعی باشد که به واسطه‌ی آن هم کانونها و طراحان و سازمانهای مرتبط با تبلیغات رتبه‌بندی شوند و هم دانش و هنر و فناوری و آموزش تبلیغات در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد. مرجع رتبه‌بندی ممکن است دولت باشد. البته در کشورهای صنعتی، رتبه‌بندی تبلیغات در اساس توسط جشنواره‌ها و منابع داوری و ارزیابی و جوایز سازمانهای غیردولتی و غیرانتفاعی انجام می‌شود. دولت نیز در کنار این منابع و حامی آنان است و به ویژه نتایج رقابتها و دیدگاههای داوران و دست اندرکاران جشنواره‌ها را بررسی می‌کند. همچنین، نهادها و مؤسسات پژوهشی وابسته به مجالس مقننه این رقابتها و نتایج را برای تدوین تحلیلها و گزارشهای اقتصادی به کار می‌گیرند. 

 

 

  • مخاطبان جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران‌‍ 

مخاطبان جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد: 
 ‌گروه اول مخاطبان ‌  
که عبارت‌اند از کارکنان و دست اندرکاران تبلیغات در کانونهای تبلیغات، آگهی‌دهندگان، مشتریان اصلی تبلیغات، رسانه‌ها. 
 ‌گروه دوم مخاطبان ‌  
که عبارت‌اند از استادان و دانشجویان و هنرمندان رشته‌های مرتبط با تبلیغات در دانشگاهها و مدارس آزاد سنتی و الکترونیکی‌. 
 ‌گروه سوم مخاطبان ‌  
که عبارت‌اند از عموم مخاطبان آگهی‌های رسانه‌های سنتی و برنامه‌های تبلیغات هدفمند در رسانه‌های اجتماعی که به تبلیغات به عنوان هنر و ابزار لازم برای زندگی در قرن بیست و یکم می‌نگرند. 

 

  • ارکان جشنواره‌‍

ارکان جشنواره‌ی برترین‌های تبلیغات ایران از شش رکن تشکیل می‌گردد که عبارت اند از: شورای سیاست‌گذاری، رئیس جشنواره، شورای راهبردی، کمیته‌ی اجرایی، کمیته‌ی علمی، و هیئت داوران‌. در نمودار زیر ارکان و رئیس یا دبیر یا مسئول هر بخش نشان داده شده است‌. 

  • هیئت داوری‌‍ 
    همانند جشنواره‌های مشابه در کشورهای صنعتی، ارزیابی و داوری آثار در دو مرحله انجام می‌شود. نخست هیئت انتخاب اولیه، آثار را از نظر معیارهای علمی و هنری بررسی می‌کند. آثار تاییدشده‌ی این هیئت به دور نهایی راه می‌یابد که توسط هیئت داوری نهایی بررسی می‌گردند. علاوه‌بر داوری دو مرحله‌ای، یک هیئت منصفه متشکل از سه تن از مسئولان دولتی مرتبط با تبلیغات و شش تن از پیش‌کسوتان بخش تبلیغات کشور نیز در هیئت داوری وجود دارد که به عنوان مرجع نهایی، به اعتراضها و اختلافهای مربوط به تصمیمهای هیئت انتخاب اولیه و داوری نهایی رسیدگی می‌کند. در کلیه‌ی جلسات داوری، صورت جلسه تدوین و به امضای اعضا می‌رسد. 


عنوان جشنواره : 

دومین دوره جشنواره  برترین های تبلیغات ایران

  • زمان : 

25 بهمن ماه1395

  •  مکان : 

 مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ( سالن خواجه نصیرالدین طوسی )

  • جشنواره برترینهای تبلیغات، مأموریت، چشم انداز، ارزشهای اصلی

*    مأموریت (Mission):

  1. داوری در خصوص فعالیت های تبلیغاتی کشور بر پایه استانداردهای علمی و استقلال کامل
  2. داوری و کمک به اعتلای کیفیت آن ها و گرایش به سمت نوآوری و خلاقیت

*    چشم انداز (Vision):
تبدیل شدن به یکی از جشنواره های بین المللی معتبر و معروف جهانی
*    ارزش های اصلی:

  1. تکیه بر دانش و تجربه تبلیغاتی در سطح ایران و جهان
  2. استقلال داوری، عدالت و رعایت معیارها در داوری
  3.  کمک به اعتلای صنعت تبلیغات
  4. تعالی، بهبود مستمر و کمک به توسعه خلاقیت
  5.  پویایی در استانداردهای ارزیابی فعالیت های تبلیغاتی
  6. تکیه بر اخلاق و حمایت از تبلیغات واقعی و آگاهی بخش
  • اهداف جشنواره : 
  1.  انتخاب و معرفی آثار برتر و انواع روش های خلاق و ثمربخش
  2. ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر در تولید مواد و اقلام تبلیغاتی
  3. کمک به نوآوری و ارتقای اثربخشی تبلیغات
  4. تقویت ایده های خلاق در تبلیغات
  5. توانمند سازی سازمان ها ، شرکت ها ، بانک ها و بیمه ها در حوزه تبلیغات
  6. آشنا سازی دست اندرکاران تبلیغات و روابط عمومی های کشور با استانداردهای رایج ، ابزارها و فناوری های روز صنعت تبلیغات 
  7. توسعه تعامل بین سفارش دهندگان و تولید کنندگان آثار و اقلام تبلیغاتی 
  8.  کمک به تحکیم جایگاه تبلیغات در جمهوری اسلامی ایران
  • شعار : 

 

خلاقیت، اثربخشی تبلیغات ، حق انتخاب مشتری

 

 

خدمات مجازی

  • اپلیکیشن اندروید
  • اپلیکیشن ios
  • دریافت کارت حضور در جشنواره
  • باشگاه برترین ها
  • تالار گفتگو
  • خلاقیت در تبلیغات
  • مقالات
  • سمینار و همایش

آدرس:

میدان توحید – خیابان شهید طوسی – بعد از خیابان اسکندری شمالی – پلاک ۱۰۰ – طبقه دوم – واحد ۳

تلفن:

۶۶۵۶۴۴۵۸-۶۰
خبرنامه ایمیلی
نام (*)
ورودی نامعتبر است

ایمیل (*)
ورودی نامعتبر است
خبرنامه پیامکی
  1. نام(*)
    ورودی نامعتبر است
  2. شماره همراه(*)
    ورودی نامعتبر است