"برترین های تبلیغات ایران (جشنواره ملی تبلیغات)" بهعنوان بزرگترین رویداد رقابتی سالم با هدف معرفی و تقدیر از الگوها و آثار برتر تبلیغاتی، ارتقای کیفیت تولیدات تبلیغاتی و بهینهسازی هزینههای تبلیغات در کشور، دومین دوره خود را در روز 25 بهمنماه سال 1395 برگزار خواهد کرد.
در این دوره، فرآیند داوری و مسابقه جشنواره در بخشهای اصلی و ویژه بهقرار زیر برگزار خواهد شد:
الف) بخش اصلی:
رشته |
مصادیق فعالیت ها |
شاخص های ارزیابی |
برنامههای جامع و یکپارچه تبليغاتي(کمپین) |
اين بخش مربوط به بررسی کمپینهای جامعی است كه توانستهاند از همة ابزارهاي لازم بهره بگيرند . |
نحوه بررسی و درک مسئله، راه حل و ایده، نحوه اجرا و نتایج حاصل از کمپین |
اين بخش شامل انواع آگهیهایی است كه در تلويزيون، سينما و فضاهاي مجازي به نمايش گذاشته میشوند . مانند انواع فیلمها |
آگهی خلاق و یا استفاده خلاق از رسانه |
|
اين بخش شامل پوستر و انواع آگهیهایی است كه در روزنامهها، مجلات، آگهینامهها به چاپ رسيده است . |
آگهی خلاق و یا استفاده خلاق از رسانه |
|
اين بخش شامل فعالیت هایی است كه در محیطهای ديجيتال و رسانههای نو اجرا شده است . این فعالیتها میتواند شامل محيط وب، موبایلها، اپلكيشن ها، شبکههای اجتماعي و از اين قبيل باشد. |
فعالیت های خلاق یا استفاده خلاق از ابزارهای دیجیتال |
|
اين بخش شامل انواع فعالیتهای فروش حضوري يا غيرحضوري، پخش نمونه، فعالیتهای فروشگاهي، ابزارهای معرفی و ارائه در جلسات حضوری و مانند آن است مانند بروشور، کاتالوگ، تراکت و پوستر |
فعالیت های خلاق یا استفاده خلاق از ابزارهای تبلیغات مستقیم |
|
اين بخش شامل فعالیت های روابط عمومی، خبرسازی، خبرپراکنی، کنفرانس مطبوعاتی، مدیریت بحران، کنترل و هدایت فضای شبکههای اجتماعی است. |
فعالیت های خلاق یا استفاده خلاق از ابزارهای روابط عمومی |
|
اين بخش شامل انواع فعالیت های طراحی مربوط به طراحی برند در هر سطحی را شامل میشود؛ مانند بستهبندی و .... |
فعالیت های خلاق یا استفاده خلاق از ابزارهای برندینگ و بسته بندی |
|
مطالعات و تبلیغات مرتبط با تبلیغات |
اين بخش شامل فعالیت های تحقیقاتی و یافته هایی است که در اجرای فعالیت ها یا کمپین های تبلیغاتی به طور موثر مورد استفاده قرار گرفته باشند. |
فعالیت های موثر یا استفاده موثر از تحقیقات و اطلاعات |
ب - بخش ویژه:
در دومین دوره جشنواره، در بخش ویژه، در سه حوزه تبلیغاتی، آثار ارسالی موردبررسی و داوری قرار خواهد گرفت:
این بخش با توجه به تأکید و سیاستهای اداره کل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ، هنر و تبلیغات، در این دوره جشنواره در چهار محور زیر مورد توجه جدی خواهد بود.
- مدیریت مصرف
- ترویج تولید و مصرف کالاهای ایرانی
- تبلیغات معطوف به افزایش صادرات
- فعالیتهای تبلیغاتی معطوف به کاهش واردات
آن دسته از آثار تبلیغاتی که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تولید شده باشند، در صورت تأیید اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی، تقدیرنامه ویژه اقتصاد مقاومتی با امضای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند نمود.
در این بخش فعالیتهای مربوط به تبلیغات مبتنی بر فرهنگ سازی و استفاده صحیح از خدمات عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مثل دفع به موقع زباله
در این بخش فعالیتهای تبلیغاتی که با هدف انجام مسئولیت اجتماعی انجام میپذیرد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. نظیر فعالیتهای عام المنفعه یا مدرسهسازی
ج) بخش طراحی لوگو جشنواره: